Tip 2 Diyabet

Tip 2 diyabet, diyabetin en yaygın şeklidir. Tip 2 diyabet iyileştirilemese de yönetilebilir ve tip 2 diyabetliler aktif ve sağlıklı yaşayabilirler. Metabolik cerrahi, tip 2 diyabet hastalığının kalıcı çözümünde en etkili yöntemlerden birisidir. Metabolik cerrahiyle yüksek insülin dozları altında dahi kontrol altına alınmayan şeker düzeyleri, cerrahi operasyonun ertesi günü ilaçsız ve insülinsiz normal düzeylere dönmektedir. Hastalarda cerrahi operasyondan 10 yıl sonra bile şeker düzeyleri %70-80 oranında normal olarak seyretmektedir.

Diyabet, vücudun kan glikoz (şeker) seviyelerini normal aralıkta tutacak kadar insülin oluşturmamasının sonucunda ortaya çıkmaktadır. Herkesin kanında bir miktar glikoz gerekir, ancak çok yüksek olması vücuda zamanla zarar verebilir.

Tip 2 diyabette, ya vücut yeterli insülin üretmez ya da  vücuttaki hücreler mevcut insülini kullanamazlar. Bunun sonucunda ise kanda yüksek glikoz seviyesi ortaya çıkar. Tip 2 diyabet ile yüksek tansiyon ve kolesterol arasında bağlantı vardır. Tip 2 diyabet yetişkinlerde genellikle 30-40 yaşlarında ortaya çıkar. Bununla birlikte, artan sayıda genç ve çocuk tip 2 diyabet hastası da bulunmaktadır.

Farkında olmadan yıllarca tip 2 diyabet hastası olarak yaşamış olabilirsiniz. Tip 2 diyabet hastalığının belirtilerini şu şekilde sıralamak mümkündür;

Yorgun ve enerji eksikliği hissetmek.

Susamışlık hissi.

Tuvalete sık gitmek.

Sıklıkla enfeksiyonlara yakalanmak.

İyileşmesi zor olan enfeksiyonlar geçirmek.

Zayıf veya bulanık görme.

Genellikle aç hissetmek.

TİP 2 DİYABET TEDAVİSİ

Oral antidiyabetikler, insülin ve cerrahi yöntemler. Şeker düzeylerini belirli seviyede tutmak için ilaç ve insülinlerin sürekli kullanılması gerekmektedir. Cerrahi yöntemler ise şeker hastalığının kalıcı çözümünde oldukça etkilidir.