Şeker Hastalığı Ameliyatına Uygun Olan ve Olmayan Hasta Profili

Şeker hastalığı ameliyatı tüm diyabet hastalarına uygulanmamaktadır. Sadece Tip 2 diyabet hastası olan hastalarının yararlanabileceği şeker hastalığı ameliyatının yeni bir tedavi yöntemi olması şeker hastalarının kafaların soru işaretleri olmasına neden olmaktadır.

Çoğu hasta şeker hastalığı ameliyatı için uygun aday olup olmadığını merak ediyor.

Şeker hastalığı ameliyatı, pankreasın önünde bulunan engelleri yok etmek için gerçekleştirilen bir cerrahi işlemdir. Şeker hastalığı ameliyatının sadece Tip 2 diyabet hastalarına yapılmasının nedeni Tip 1 diyabet hastalarının

vücutlarında insülin üretilememesidir. Buna göre şeker hastalığı ameliyatına uygun olan hasta profilinde yer alması gereken durumlar şu şekildedir;

Tip 2 diyabete sahip olması

Pankreasın insülin üretebilme kapasitesinin olması

En az 3 sene boyunca ilaçlar, beslenme ve yaşam tarzı değişikliklerine rağmen tedaviden sonuç alınmamış olması

18-70 yaş arasında olması

Yüksek tansiyon, yüksek kolesterol ve kilo problemlerinin olması

Şeker hastalığı ameliyatına uygun olmayan hasta profili ise şu şekildedir;

VKİ (Vücut Kitle İndeksi) 30’un altında olan hastalar

Organlarda ciddi hasarlar olması

Böbrek yetmezliğinin olması

ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATI İÇİN ACELE ETMESİ GEREKENLER

Şeker hastalığı ameliyatı Tip 2 diyabeti olan hastalar için en iyi tedavi yöntemidir. Ancak bazı hastaların ameliyat için acele etmesi önemlidir. Uygulanan tüm tedavi yöntemlerine rağmen kan şekeri düzeyinde gelişme

olmayanlar, 3 aylık ortalama kan şekeri düzeyinin normalin üzerinde olan hastalar, ilaç ya da insülin tedavisine rağmen istenen sonucun alınmaması, gözler, böbrekler, ayaklar ve karaciğerde şeker hastalığı yüzünden

komplikasyonların oluştuğu kişilerin şeker hastalığı ameliyatı için acele etmesi gerekmektedir. Aksi halde hastalığın ilerlemesi ve organların işlevini yitirmesi an meselesi olabilmektedir.